FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
V súlade s ustanovením § 7 odst. 1 a. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať obchodníkovi alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru. Tovar zasielaný na dobierku nepreberáme.
Právo na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku prislúcha spotrebiteľovi. Spotrebiteľom môže byť iba fyzická osoba, ktorá si objednáva tovar výlučne na súkromné účely, nie teda právnická osoba.
Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo strany obchodníka. Formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy nájdete tu:
Forumulár ODSTÚPENIE OD ZMLUVY.pdf
Vyplnený formulár prosím vytlačte a priložte ho k vrátenému tovaru, inak vašu zásielku nebude možné správne identifikovať.
V prípade uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy sa za dostatočné považuje, ak odošlete informáciu o uplatnení tohto práva pred uplynutím lehoty na odstúpenie. Nezabudnite k vrátenému tovaru priložiť doklad o kúpe, alebo kópiu tohto dokladu.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Pokiaľ odstúpite od kupnej zmluvy v súlade so zákonom 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka , sme povinní vrátiť Vám všetky platby, ktoré sme od Vás pri nákupe dostali, vrátane poplatku za prepravu, ak bol účtovaný a vraciate všetok tovar z objednávky.
Vrátenie platby
Peniaze za tovar zašleme najneskôr do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy a príslušného dokladu o kúpe, nie však skôr než dôjde k doručeniu vráteného tovaru vrátane vyplneného formulára späť na naše oddelenie (prípadne než preukážete, že vrátený tovar nám už bol odoslaný).
Pokiaľ nebolo výslovne dohodnuté inak, používame na vrátenie platby bezhotovostný prevod na bankový účet. Ak ste objednávku uhradili kartou cez platobnú bránu, suma za riadne vrátený tovar Vám bude zaslaná späť na kartu prostredníctvom platobnej brány. Za účelom vrátenia platby Vám v žiadnom prípade nebudeme účtovať poplatky.
Darčeky a bonusy
Ak vám bol spoločne s tovarom poskytnutý darček alebo bonus, pri odstúpení od zmluvy stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a vašou povinnosťou je spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček alebo bonus. V opačnom prípade Vám z celkovej sumy vráteného tovaru bude odrátana cena tovaru, ktorý bol zaslaný ako darček, alebo bonus ku zakúpenému tovaru.
Náklady na dopravu vráteného tovaru
Náklady na dopravu súvisiacu s vrátením tovaru nesiete v plnej výške a to aj v prípade, keď tovar pre svoju povahu nemôže byť vrátený štandardným zásielkovým spôsobom. Spätná zásielka tovaru je individuálna.
Tovar prosím pošlite alebo doručte na túto adresu: (nezabudnite priložiť vyplnený formulár, a doklad o kúpe, inak zásielku nebude možné identifikovať.)
ATM Consulting, s.r.o.
Kukučínova 38/A
83103 Bratislava
Slovenská republika
Uvedená adresa pre vrátenie platí aj v prípade, že ste si ako metódu prevzatia zvolili Osobný odber.
Ak odstupujete od zmluvy, tovar je možné vrátiť iba na uvedenú adresu.
Za prípadnú stratu hodnoty tovaru ručíte len v prípade, ak táto strata hodnoty tovaru vznikla takým používaním,
ktoré nesúvisí s nevyhnutným odskúšaním tovaru za účelom zistenia jeho povahy, vlastností a spôsobu fungovania.
-
Právo na odstúpenie od zmluvy nevzniká v týchto prípadoch
- zmluvy na dodávky tovaru, ktorý nie je v našom e-shope bežne dostupný a bol objednaný a dodaný špeciálne na základe osobnej požiadavky zo strany spotrebiteľa.
- Odstúpiť od zmluvy v zmysle zákona 102/2014 Z. z. nie je možné u tovaru, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní otvorený, či porušený. (Napr.: Erotické pomôcky, na ktorých bol otvorený, či porušený obal, nie je možné vrátiť z hygienických a zdravotných dôvodov, taktýto tovar sa otvorením obalu stáva nejpredajným. Ďalej napr. lubrikanty, masážne oleje a pod.) Tovar erotického charakteru nie je možné vrátiť, nakoľko sa nedá garantovať nepoužitie spotrebiteľom a s tým súvisiaca hygienická nezávadnosť. Tieto pravidlá, normy a zákony týkajúce sa hygieny a ochrany zdravia pri kúpe erotických pomôcok sú platné vo všetkých členských štátoch európskej únie a slúžia na ochranú Vás spotrebiteľov, aby Vaše zdravie bolo chránené a nestalo sa, že si kúpite erotickú pomôcku, ktorú pred Vami už doma niekto mal. Tovar erotického charakteru je možné vrátiť len v prípade, že je vrátený v pôvodnom zaplombovanom obale, bez akéhokoľvek narušenia balenia.
- Upozorňujeme na skutočnosť, že nie každý tovar určený k erotickým účelom musí byť povinne plombovaný, no aj pri takom tovare, ktorý od výroby neobsahuje plombu, nie je možné odstúpenie od zmluvy, ak takýto tovar nie je vhodné vrátiť v zmysle zákona 102/2014 Z.z. z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny.
- Ak nám doručíte Odstúpenie od zmluvy spolu s tovarom, pri ktorom z vyššie uvedených dôvodov nie je možné odstúpenie od zmluvy, vyrozumieme Vás emailom a svoj tovar si následne môžete prevziať na našej predajni, poprípade Vám bude odoslaný na vaše náklady po ich úhrade.
- Vrátenie tovaru zakúpeného v Akcii 4+1 zadarmo. Akcia 4+1 zadarmo platí pre tovar uvedený na stránke www.sexshopbratislava.sk, kde pri kúpe 5 ks rovnakých, alebo rôznych tovarov máte ten s najnižšou cenou zdarma. Pri odstúpení od zmluvy a vrátení len niektorého z týchto tovarov Akcia 4+1 stráca platnosť, pre porušenie jej základnej podstaty a tou je kúpa min. 5 ks tovarov. V takom prípade Vám za vrátený tovar bude vrátená čiastka znížena o hodnotu tovaru, ktorý svojou hodnotou bol zvýhodnený v neoddeliteľnej nadväznosti na kúpu vráteného tovaru. Ak vrátite len 1 zo zakúpených 5 kusov v Akcii 4+1, čiastka zvýhodneného tovaru Vám bude odrátana z cenovej hodnote ponechaných a vrátených tovarov. Akcia 4+1 zadarmo platí iba na tovar, nie na darčekové poukážky, ktoré do procesu uplatnenia vstupujú ako cenina.
-
Darčeky a bonusy
Ak vám bol spoločne s tovarom poskytnutý darček alebo bonus ako napr. zvýhodnená cena, pri odstúpení od zmluvy stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka, či poskytnutého bonusu účinnosť a vašou povinnosťou je spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček alebo bonus. V opačnom prípade Vám z celkovej sumy vráteného tovaru bude odrátana cena tovaru, ktorý bol zaslaný ako darček alebo bonus ku zakúpenému tovaru. V prípade, že si nejaký tovar nechávate a vraciate len časť, darček alebo bonus Vám bude ponechaný len v prípade, že ste splnili cenovú hladinu nákupu, v ktorej bol poskytnutý, v opačnom prípade bude odrátany v jeho pôvodnej cene od sumy vráteného tovaru.
Prosíme Vás, aby ste sa snažili uchrániť tovar pred poškodeniami a znečistením.
Tovar nám, pošlite späť v originálnom nepoškodenom balení spolu s vyplneným formulárom , kompletným príslušenstvom a so všetkými súčasťami balenia. Na zaslanie tovaru naspäť prípadne použite ochranný transportný obal. Pokiaľ už nevlastníte obal v ktorom bol tovar doručený, zabezpečte, prosím, použitím vhodného balenia dostatočnú ochranu tovaru pred poškodením pri preprave a vyhnite sa tak nášmu uplatneniu nároku na náhradu škody spôsobenej nedostatočným balením.
V prípade, ak spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol obchodníkom odoslaný, v prípade erotických pomôcok porušené ochranné balenie, čím sa tovar stáva nepredajným, berie na vedomie, že obchodník je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je obchodník povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená spotrebiteľom za objednaný tovar.
Odstúpenie od zmluvy zo strany obchodníka
Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru na sklade, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností obchodníka vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to prevodom na účet určený kupujúcim.
Pri klasickej forme predaja (v kamennej prevádzke) vo všeobecnosti platí:
Ak zakúpený tovar nevyhovuje, či už veľkosťou, tvarom, cenou, farbou alebo ide o nevhodný výber darčeka, duplicitu..., nejedná sa o vadu výrobku. Kupujúci nemá zákonom upravené právo vynucovať od obchodníka výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí, ak výrobok nemá vady. Žiadny právny predpis nestanovuje obchodníkovi povinnosť vrátiť kupujúcemu peniaze alebo poskytnúť výmenu za iný tovar, ak ide o bezchybný výrobok. Záleží len na vzájomnej dohode medzi kupujúcim a obchodníkom a ochote obchodníka vyhovieť spotrebiteľovi.
To, že niektorí obchodníci, poskytujú výhodu možnosti vrátenia tovaru do určitých dní od zakúpenia výrobku, je len v rámci ich obchodnej politiky a vtedy si podmienky stanovujú sami (počet dní, výmena za poukážky, nákupný kredit, výmena za iný tovar, originál balenia, pôvodné visačky...).
Spotrebiteľ by sa mal vždy ešte pred kúpou výrobku v „kamennej prevádzke“ u obchodníka informovať na možnosť vrátenia tovaru, prípadne, či výmenu tovaru obchodník umožňuje a za akých podmienok.
Zákonné odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu (do 14 dní) je možné pri zmluvách uzatvorených na diaľku alebo pri zmluvách uzavretých mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
V prípade, že zakúpený výrobok vykazuje vadu, počas plynutia záručnej doby má kupujúci právo uplatniť riadnu reklamáciu. Postup pri uplatnení a vybavení reklamácie upravuje zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.