REKLAMAČNÝ PORIADOK
REKLAMAČNÝ PROTOKOL na stiahnutie
- Obchodník zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 619 a násl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov v prípade, ak je kupujúcim spotrebiteľ. Ak je kupujúcim podnikateľ, obchodník zodpovedá za vady tovaru alebo služby v rozsahu podľa ustanovenia § 422 a násl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov s tým, že ustanovenia tohto článku sa nepoužijú. Obchodník nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla počas prepravy tovaru.
- Tovar alebo službu zakúpenú u obchodníka je možné reklamovať iba na základe písomnej reklamácie kupujúceho odoslanej na adresu prevádzky obchodníka spolu s reklamovaným tovarom, dokladom alebo kópiou dokladu o zakúpení a úhrade kúpnej ceny. Adresa prevádzky obchodníka: ATM Consulting, s.r.o., Kukučínova 38/A, 831 03 Bratislava
- Reklamácia tovaru alebo služby musí obsahovať:
- označenie čísla objednávky,
- doklad alebo kópia dokladu o kúpe,
- označenie obchodníka,
- označenie kupujúceho a jeho poštovej a emailovej adresy,
- dôvod reklamácie,
- spôsob výzvy na plnenie (ako máme kupujúceho kontaktovať, či poštou alebo e-mailom)
- dátum a podpis kupujúceho.
- reklamovaný tovar (so všetkými jeho súčasťami, ak mal napr. nástavce, či nabíjačku, tak zaslať spolu s tovarom aj tie)
- Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady, ktoré kupujúci môže uplatniť, stanoví § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru či služby, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru či služby, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru či služby alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadný tovar či službu za nezávadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar alebo služba mohla riadne užívať ako tovar alebo služba bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru či služby alebo má právo odstúpiť od zmluvy. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak síce ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar či službu riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Uvedené práva kupujúceho zanikajú, ak neboli uplatnené vyššie uvedeným spôsobom v záručnej dobe. Dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov od prebratia tovaru či služby, s výnimkami stanovenými zákonom. Pri uplatnení Akcie 4+1 Zadarmo, je cena zakúpených produktov viazaná na danú akciu a reklamovaný tovar, ktorý nie je možné opraviť alebo vymeniť za nový kus napr. z dôvodu jeho nedostupnosti je kompenzovný buď možnosťou vyberú iného tovaru v rovnakej hodnote, alebo možnosťou vrátenia peňazí, kde ak bol reklamovaný tovar poskytnutý grátis bude vyrátaná jeho pomerová hodnota (takže ak ste tovar v Akcii 4+1 zadarmo mali zadarmo, vyráta sa jeho pomer ceny k ďalším štyrom produktom, na ktoré je akcia viazaná). Ak vo viazanosti Akcie 4+1 Zadarmo reklamujete zakúpený tovar, ktorého cena sa do výslednej sumy faktúry zarátala a spôsob reklamácie si vyberiete vrátenie peňazí, v taktom prípade Akcia 4+1 Zadarmo stráca platnosť, lebo došlo k porušeniu jej základnej podstaty a tou je mať zakúpené min. 5 ks tovarov. V takom prípade hodnota tovaru bude ponížena o sumu produktu, ktorý bol v danej Akcii 4+1 Zadarmo poskytnutý grátis.
- Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, poskytnutím náhradnej služby, vrátením kúpnej ceny tovaru alebo služby, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo služby, písomnou výzvou na prebratie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
- Obchodník je povinný potvrdiť kupujúcemu prijatie reklamácie bez zbytočného odkladu od jej doručenia.
- Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Spôsob vybavenia reklamácie určuje obchodník, ktoré z práv zo zodpovednosti za vady uplatňuje. Spôsob vybavenie reklamácie určí obchodník ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
- Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Obchodník je povinný v uvedenej lehote vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o vybavení reklamácie.
- Potvrdenie o prijatí reklamácie, oznámenie spôsobu vybavenia reklamácie, potvrdenie o vybavení reklamácie alebo zamietnutie reklamácie budú kupujúcemu odoslané formou, ako si vybral v spôsobe výzvy na plnenie a to e-mailom, alebo poštou.
- Do reklamácie chyby tovaru nespadá - poškodenie tovaru, ktoré bolo spôsobené nevhodným (hrubým, drsným) zaobchádzaním užívateľa s tovarom. To sú trhliny, ktoré vnikli z dôvodu nevhodného zaobchádzania s tovarom, ďalej odtrhnuté, či vylupnuté časti materiálu, odlomené časti. - Do reklamácie taktiež nespadá tovar, ktorý má vybité batérie, no inak plne funguje.
- Tovar, ktorý bude zaslaný na reklamáciu bez prislušných dokladov nebude prijatý.